Mutluluğun Anahtarı !..

Standard

MUTLULUKLARIMIZI BİRİKTİR(EBİL)MEK…

©Nazmiye Halvaşi

Çok sık kullandığım bir sözdür; ’nasıl bakarsan, öyle görürsün !..

 

Her birimizin hayata baktığı ”pencereler” farklıdır !

Hangi pencereden nasıl baktığımız belirler, gördüklerimizi, algıladıklarımızı…

Başka pencerelerden bakmaya da korkarız nedense !

Oysa çok sıkça yapmamız gerekendir, karşımızdakinin penceresinden bakmayı da denemek…

 

İş yaşamım, siyaset ve toplumsal çalışmalar gereği, günlük yaşamımda çok farklı bireylerle iletişim içinde oluyorum. Onların hayata, sorunlara, topluma bakış açılarındaki nüansları algılamak için kimi vakit ters köşeye geçmek zorunda kalıyorum…

Onların baktıkları zaviyeden olayları görmeye ve anlamaya zorluyorum kendimi.

 

Bazen; dayak yemiş, evsiz, işsiz kalmış bir kadının sandalyesinde; kimi vakitte avucundaki küçücük birikimi ile bir ev sahibi olma çabasındaki, sizden yardım bekleyen umutsuz bir yurttaşın koltuğunda buluveriyorum kendimi.

Öyle anlar oluyor ki, bir işadamının yerine geçmek zorunda bile kalıyorum ; limit yok, kelepir ne varsa getir bana !

Hangi partiye, hangi adaya oy vereceğine kararsız yurttaştan, hakkını nasıl arayacağını bilemeyene veya hak yemekten şişmanlamışınkine kadar  açılabilen geniş veya dar pencerelerden bakmak, bakmaya çabalamak hiçte kolay iş değil aslında !

 

Oysa, farklılıklar ne kadar çok, çeşitlilik ne kadar fazla olursa olsun, her seferinde biraz daha ”zenginleştiğinizi” hissediyorsunuz.

Bu farklı bakış açılarının, çeşitli yönlere açılan pencerelerden bakmanın kendinizi geliştirdğini, olgunlaştırdığını da zamanla anlamaya başlıyorsunuz!

Daha da önemlisi, galiba mutlu olmayı da öğrenmeye başlıyorsunuz.

Çünkü bu çeşitlilik insana yaşamın sırlarını açan anahtarları, şifreleri de beraberinde getiriyor .

Yaşamın en önemli sırlarından ’mutlu olmak’ başta…

 

Elbette bu arada, sadece geçmişe ve sorunlara takılıp kalanların, geride çözümsüz bıraktıkları konuları, olayları hayatlarının bir travmasına nasıl dönüştürdüklerini de görüyorsunuz.Bu insanların, yarınlarını sadece kendileri açısından değil, çevresindekiler için de nasıl kararttıklarına  tanıklık ediyorsunuz.

İşte o zaman farkediyorsunuz ki, kişinin yapabileceği en önemli işlerin başında, mutluluklarını biriktirmek gelmektedir !

 

Mutluluklarınızı biriktirebiliyor musunuz ?

 

Ülkemiz seçime gidiyor, internet sansürü gündemde, kadın-çevre-hayvan hakları gibi çok ciddi konular tartışılıyor ! Bütün bunlara eklenecek daha o kadar çok konu ve sorun var ki. Nükleer santrallerini uygulamadan kaldırmaya hazırlanan gelişmiş ülkeleri bile dahil edebiliriz, isterseniz…

 

Ama, bugün ’mutluluk(ları) biriktirmeyi yazmakta ısrarlıyım !

Bugün oğlumun doğum günü. Minik oğlum kocaman oldu ve artık kendi yuvasına uçmaya hazırlanıyor.

Evimizden taşıdığı her bir parça eşyanın ayrılışı, onun yeni yuvasına taşınışı sırasında karmaşık duygular etkileri altına alıyor beni…

Kimi vakit yüreğimde tarifi zor garip bir sızı hissediyorum. Aynı anda diyebileceğim bir zamanlama ile ruhumu mutluluk duygusu sarıveriyor.

Marketten çıktığım an ilk aklıma gelen, ona da uğramak ve aldıklarımı onunla da paylaşmak düşüncesi oluyor.

Bir garip annelik duygusu olmalı bu…

Gereksinimi mi var ?

Kesinlikle hayır !

Bir parçamın onunla birlikte yeni yuvasına gitmesinin boşluğunu, belki de marketten aldıklarımla besleyerek doldurmaya çalışma duygusu olmalı bu…

Daha bitmedi üstelik !

Aynı tür duyguları, kendimi boşlukta bulma sızısını kızımın da kendi evine taşınması sırasında yaşayacağım.

Adım gibi biliyorum artık…

Fakat yine de mutluyum !

Çünkü, onların da katkılarıyla  kendi mutluluğumu biriktirmiş oluyorum.

Geriye baktığımda, iş, siyaset, özel yaşamımda beni mutsuz edebilecek onca birikmişlikler tablosunu görmeme rağmen…

 

En zayıf tarafımızın ’duygusallık’ olduğunu düşünürdüm hep…

Oysa, duygusal yanımızın başarısının, mutluluklarımızı biriktirebilmekten geçtiğini öğrenmeye başladığım andan itibaren, duygusallığımızın aslında zenginliğimiz olduğunu da kavradım.

”Duygu Gözü”nüzle etrafınıza, yaşama, çevrenizde olup bitenlere baktığınızda, kin ve nefret duygularından da uzaklaşmaya başlıyorsunuz ! ’İleride gün gelir kullanabilirim’ düşüncesinden hareketle, o ”gizli heybeniz”e atmaya dahi gerek hissetmiyorsunuz…

 

Yaşam, iniş ve çıkışlarla dolu, engebeli bir süreçtir ! Nasıl ki, hiç kimse sürekli zirvede kalamıyorsa; aşağılarda bir yerde ilanihaye kalınamayacağına da inanıyorum. ’Herşey bitti!’ dediğiniz bir anda, o ”herşey” yeniden başlayıveriyor.

Düştüğünüz yerden size gizli elini uzatıyor, ayaklarınızın üzerinde durabileceğiniz şekilde kaldırıveriyor yerden sizi…

Yüreğiniz bile sizin yerdeki halinize isyan ediyor, sesini yükseltiyor !

Onca ”acı”yla kavrulmasına rağmen, tahammül sınırlarını sizden daha fazla zorluyor, içinizde sönmeye yüz tutan ateşi yeniden âlevlendiriyor. Acılarınızı da bir itfaiyeci hüneriyle söndürüveriyor !

Çünkü o yürekte sevgi dolu ve tüm direncinizin başarısını da bu kaynaktan sağlıyor.

Hayata ters köşelerden, farklı pencerelerden bakarak sürekli beslenen bir kaynak bu !

Çünkü o yürek, sizi hiç anlamayan birinin baktığı pencerenin arkasına geçiriyor sizi ve karşınızdakinin anlamakta niçin zorlandığını gösteriveriyor…

Kızmaksızın, kin tutmazsızın, nefret bile etmeksizin…

Belki sadece üzülmek ve acımak arasında bırakarak sizi !

Ve…

Bir anda ’mutluluklarınızı biriktirme’ sürecine giriş yolunun önünüzde açılıverdiğini görüyor ve başlıyorsunuz yürümeye…

 

Bugün, kendi ’mutluluklarımın’ muhasebesini yaptım ve neticesinde çok zengin olduğumu gördüm.

Bilançoyu da bağladım !

MUTLUYUM…

 

Sizlerin de biriktirebileceğiniz mutluluklarınız olsun…

 

Sevgiyle ve dostça kalın.

Her nerede yaşıyorsanız…

 

Ankara, 15 Mayıs 2011

Leave a Reply

