Yazmazsam olmayacak..!

Standard

© photocredit

Alicia_Keys

Alicia Keys

Bıyıklı siyaset…

nh_06042012a

©Nazmiye Halvaşi

Bugün Genel Başkanım Kemal Kılıçdaroğlu ‘nu izledim.. TBMM’de grupta konuşurken farklıydı… Heyecanlandım!
Sandım ki partim kadınlara ve gençlere kapısını açmış.. !

Yaşadığın ülkenin gerçeklerinin farkında olmazsan ve kabullenmezsen sürekli mücadele etmek zorunda kalırsın! Sanki bin yıl yaşayacağız hala ders alıyoruz.. Ne zaman kulanacaksak!
Bu seçimden de ders alarak çıktık! Kim mi!
Kadınlar..

Önümüzde yerel seçimler var. Kentlerin yönetimlerini belirleyeceğiz bir kez daha..

Seyahat eder misiniz! Bana unutamadığınız sizde iz bırakan bir kentimizi anlatın ki yerel iktidarın başarısıdır diye alkışlayalım! İl, ilçe, belde..

Neden bu kadar kötü kentleştiğimizi düşünür dururum.. Elin yabanı nasıl becerir? Biz neden beceremeyiz!
Bu soruların seçimlerle ne ilgisi var demeyin sakın! Çözüm seçimlerde!
Birgün siyaseti gerçek rayına oturtabilirsek.. Gelişmiş ülkeler gibi.. İşte o zaman kentlerimiz de gelişmiş ülkeler gibi olacak..

Bir hayal kurduk..
Bir kent yaratacaktık..
Çocuklar farketti..
Kadınlar hissetti..
Köylü “beni biliyor, benden biri, işte budur” dedi..

Yürüdük.. kapıları çaldık.. Konuk olduk yer sofralarına.. Dinledik.. Dinledik..
Yazdık, çözümler için kafa yorduk.. Çözümün anahtarlarını bulduk.. Umut aldık.. Umut verdik.. Çok çalıştık..
Sonra farkettik ki yanlış yaptık..!

Bu ülkenin gerçeği bu değil..
Bu oyunun kuralı da..
Ve erkek egemen siyaset yazıyor oyunun kuralını..
Öyle kolay mı değiştirmek!

kılıçdaroğlu_11022014

Genel Başkanımı dinledim bugün.. Çok uzun süre önce de dinlemiştim.. Tam da istediği buydu..
Ne şans! Sonunda parti emekçilerini gören/duyanlar vardı orada..
Ne güzel diyorlardı:
Bize değil, halka gideni..
Proje, çözüm üreteni..
Halka dokunanı..
Çevreye duyarlı olanı..
Çıkar ilişkilerine girmeyenleri!!!
Kentin rantını kent halkına verenleri..
Eşitlikçi.,
Toplumcu olanı..
Fark yaratanları..
Öncelikle bunları yapan kadınları.,
Gençleri..
Emekçileri seçeceğiz……!

Nerden aklıma geldi şimdi!
Aslında hiç unutmuyorsun!

Neden kendimi kandırılmış gibi hissediyorum!
Emeğim çalınmış!
Hayallerimi hayalleri yapan çocuklar kandırılmış!

Bin yıl mı yaşayacaksın diye sorup duruyorum kendime!
Yeni bir şey öğrendin!
Birgün gelir kullanırsın..
Kullanmak istersen..

Bırak bu işleri tak bıyığını kır çemberi..
Direnme..!
Desen ne faydası var ki!
Yine direneceksin..:((

Neden bahsediyorduk biz.. Seçimler mi vardı ne?
Projeler falan..
Büyük laflar.. Küçük hesaplar..
Bıyıklı siyaset..
Erkek CHP..
Erkek Türkiye..
Erkek Muğla..
Erkek Datça..

Kırgınım, kızgınım..
Ve üzgün..
Bir toprak verin bize, bir kent yaratalım..
Rantı olmasın ki..
Şansımız olsun..!
Bu arada umut verdiğimiz herkese..
Geçmiş olsun..!
Herkes biraz kendini sorgulasın..

Mutlu kalın..

11 Şubat 2014 (02.00)

*

Leave a Reply

