YEREL SEÇİME GİDİYORUZ (!)…

Standard

5

“Yerel Yönetimler Demokrasinin Beşiğidir(!)…”

nh_06042012a

©Nazmiye Halvaşi

Demokrasi, en iyi tercih hâlâ.. Yerine daha iyi bir seçenek konmadı.. Fakat az gelişmiş toplumlarda demokrasi araç olmaya devam ediyor.. Yüzde doksan, doksanbeşlerle sonuç alınan seçimlerin, halk oylamalarının ne kadar demokrasiye uygun olduğu tartışmalıdır..

Seçerken neyi kriter olarak alacağımız konusunda kafamız karışık. Yaşamımızı anlamlandıran farklı değerlerimiz var. Siyasi görüşlerini yansıtması konusunda şüpheye düşen seçmen kitlesi..

Evlenmek isteyen kız ya da erkek aradığı kişideki özellikleri sıraladığında, farklı kişilerde farklı arayışlarının karşılığını bulup kararsız kaldığında yalnızlığı tercih ediyor günümüzde.. Bir de “olsun da ne olursa olsun” diyenler var ki uzun sürmeyen ilişkilere başlamakta.. Siyasetle ilişkisi bu durumda olan milyonlarca seçmen sürekli partiler arasında oy tercihini değiştirmekte.

10

Yerel Yönetimleri siyasetin dışına çıkarmak gerekiyor aslında. Bunu uzun yıllardır savunuyorum. Ülkemiz partizanlığın, benim adamımcılığın elinde yerel yönetimlere kurban etti kentlerini. Bana ülkemden bir kent gösterin ki dünya markası olmaya aday olsun, yerel yönetim marifeti ile yaratılmış… Tercihlerimizi kişisel siyasi, ekonomik, sosyal rant hesapları yapmadan sadece kent menfaatine uygun yaptığımızı söyleyebilir miyiz?

12

Yerel yönetime aday olanlarda aramamız gereken bireysel özellikler vardır, olmalıdır. Lider olmalıdır. Mücadele ruhuna, sorunları çözme konusunda azim ve kararlılık görmeliyiz. Dünyayı görmek yetmiyor, kavramış olması gerekiyor. Ufku, aday olduğu kentin çeperlerini aşmayan bir anlayışa nasıl teslim edersiniz kentinizi ve kentin on, yirmi ve hatta elli yıllık geleceğini..!

11

Siyasetin dışına çıkarılmalıdır dedim. Seçim yasası değişmeli. “İktidar ile aynı partiden değildim başarılı olamadım!”.. Diyen veya buna yanıt olarak “ben iktidarım herşeyi yaparım!”.. Diyen.. Bir kenti ve seçmenini bu ikilemde bırakmak haksızlıktır! Üreteceğiniz doğru projelere halkın desteğini almayı denerseniz hiçbir iktidar bu gücün karşısında duramaz.! Bu nedenle AB nin de baskısı ile 2005 yılında Kent Konseyleri Yasası çıktı. Belediye başkanları bu yapıları yanına almak yerine, beş yıl süreyle halkla belediye arasında köprü görevi üstlenmelerine fırsat vermek yerine onları partilerin kolları gibi görmeyi tercih ettiler. Oysa sağlıklı işleyen bir sistem içinde belediye yönetimleri ile Kent Konseylerini birlikte gerçek bir demokrasi şölenine dönüştürebilirler dönemlerini.

14

Derdim ne biliyor musunuz?
Kıskanıyorum.. Batum’a, Brüksel’e, Mykanos’a, Stockholm’e, Berlin’e vb gittiğim zaman bu kentlerin olağanüstü düzeni, estetiği, tarihe, doğaya, insana, hayvana velhasılı kendisi dışındaki herşeye saygıyı gördüğümde kıskanıyorum.. Yok ettiğimiz kentlerimize baktıkça içim acıyor.. Bunu hakediyor olmanın derin üzüntüsünü yaşıyorum..!

image

Biliyorum, tercihiniz siyasi partilerin merkezlerinin tercihi ile sınırlı. Her zaman doğru tercih yapamabiliyorlar. Yine de siz bir şekilde kararınızı yansıtarak bölgenizin ve hatta ükenin geleceğini etkileyeceksiniz. Birçok açıdan akıl/yürek muhasebesi yapacağınızı, yapmak zorunda olduğunuzu biliyorum.. En akılcı tercihi yapma konusunda kendinizi zorlamanız ve zor kararların insanın gerçek kişiliğini yansıttığını bilmeniz gerekir.

3

Seçimin son dönemecinde kentlerimiz için kaygılarımı paylaşmak istedim. Ve işimizin oy vererek bitmeyeceğini anımsatmak..
Ülkemin geniş coğrafyasında arkadaşlarım var yarın seçmenin tercihini bekleyen. Bütün seçim bölgelerinde önce huzur içinde ve adil bir seçim diliyorum. Başarı diliyorum hakeden her adaya. Çalışan, üreten, insan odaklı 6 ve demokrasiyi içselleştirmiş adaylara.. Yağmalamayan, çevreye saygılı, doğal kaynaklara/değerlere/geçmişe sahip çıkan, toplumcu,1 parktaki çocuktan, yalnız ve gelecek kaygısı ike yaşayan yaşlısından, köftecinin önünde bekleyen kedisine kadar sorumluluk duyan, kadın dostu belediyeciliğin farkında olan, tarladaki, fabrikadaki, dağın başındaki, kentin göbeğindeki her bir yurttaşın, 2esnafın sorununu bilen/çözen anlayışlar kazansın..
Özellikle engelleri kaldırma anlayışına sahip olan, geri dönüşüm uygulamasını öncelikli çözüm gören ve..
…Ve kadın-erkek eşitlik için çaba göstereceğine inandığımız arkadaşlarımız kazansın istiyorum..
Aslında o zaman kazanan sen olacaksın..!

Sevgiyle ve mutlu kalın..
Her nerede yaşıyorsanız..

29 Mart 2014 / Datça

*

Leave a Reply

