Para..!

Standard

10544332_758317774232070_5655145698856487905_n

Hani şu “azı karar.. Çoğu zarar..” Şey..

nh_06042012a

©Nazmiye Halvaşi

Günaydın,

Erken uyandım bu sabah..
Yok, yolculuk telaşı değil..! Kuş sesleri çağırdı beni..
Kuş seslerine alışık değilim balkonumdan gelen..
Neden kuşlar uçmaz diye sorarım bazen..

Terasta inanılmaz bir telaşla uçuşan kuşlar, güneşin doğuşuna eşlik eden koro gibi…
Yaşadığım anın güzelliğini bozmaktan korkup televizyonun kumandasını görmezlikten geldim.. Duymak istemedim o an ölüm haberlerini..!
3

© photocredit

Ama beynimi kontrol edemiyorum.. Dün dinlediğim son haberlerde Erbil sınırında sıkışmış türkmenlerin çaresizlikleri… 55 derece sıcağa dayanamayıp hergün üçer, dörder ölen çocuklar ve yaşlılar..

1

© photocredit

Hayır düşünmeyeceğim! Aşağıda balık tutmaya çalışan ihtiyara baktım.. Sabah yürüyüşüne çıkmış tatilcilere..
Şezlonglar yerleştirilmiş kumsala geceden, yemek masaları istiflenmiş arka bahçelere..
Uykusuz garsonlar, sabah kontrollerini yapıyor çıplak ayakla serin kumda telaşla..
Bir yaz mevsiminde kazanır esnaf.. Hepsi topu topu iki aya sıkışmıştır sezon.. Kazanmalı..!
Sezon uzatılmalı? Nasıl mı?
Yok şimdi bunları düşünmeyeceğim..
Güneş doğuyor ve kuşlar korosu müthiş..

4a

© photocredit

Filistine bomba yağıyor.. HAMAS, Filistin halkını ölüme sürüklüyor.. IŞİT ölümleri sınırlarımızdan içerde.. Konsolosluk görevlileri hâlâ rehin..! Başbakan, şehit ailelerine sus payı dağıtıyor yaklaşan seçimler öncesi.. Rıza’yı yakalayan polisin elleri kelepçeli.. Rıza, Akdeniz’in mavi sularında yüzüyor…
Yok düşünmeyeceğim..

Güneş yine doğuyor.. Ve ben bir kez daha tanıklık ediyorum..
Önümde uçsuz bucaksız deniz.. O denizde hiç yüzmemiş, yüzmeyi hayal bile etmemiş çocuklar ölüyor 55 derece sıcağın altında..

10 Ağustos çok önemli.. Tatilciler dönmez, sandığa gitmezse iktidar devam edecekmiş… Öyle diyor dün gece araştırmacılar..
Kadınlar öldürülüyor hergün! Sadece KADIN doğdu diye..!
Komşularda ölümler.. Çocuklar..

Kuşlar neden uçuyor, neden cıvıl cıvıl bu sabah??
Güzel şeyler mi olacak? Olsun, olmalı..
Sokakta gündem farklı, sahilde farklı..
İlçe kongresi olsun isteyenler..
Bütün ipleri tek ele alma ihtiyacı..!
Tek ses, tek karar verici.. Kontrol edici..
İyi de biz bu anlayışı değiştirme telaşında değil miyiz?
Arada dolaşanlar..
Oyun kurucular..
Görünmez olduğunu sananlar..
Ah bu kafalar..!
Parayı bastırıp iktidar satın alanlar..
Para..!
Hani şu “azı karar.. Çoğu zarar..” Şey..
Adaleti, dostluğu, sevgiyi, vicdanı, insanlığı satın alan şey..!
Olmaz olası para..!

Küçük düşünüp, küçük sularda boğulanlar..
Hani sabah erken kalkıp büyük suya dalsalar istiyorum..
Büyük suda yüzmenin tadına varsalar..
Yok düşünmeyeceğim..!

6

Kuşlar uçuyor..
Balım, sabah yürüyüşünden döndü bile..
Valizi ortada görmenin stresinde..
Yok düşünmeyeceğim ölümleri..
2

© photocredit

Kuma gömüp ben de kafamı..
Feribotla Bodrum’a doğru gideceğim..
Sabahın 3-4 saati benim bugün:))
Gülümseyeceğim..

5

Sevgiyle ve gülümseyerek kalın diliyorum..
Kadir Gecesi duaları Orta Doğu’ya çocuklara ulaşmıştır di mi?
Küçük balıkçı kayıkları sahile ulaşmak üzere..
Gece balığa çıkak burada kadınlar.. Kocaları, çocukları ile..
Sizi bekleyecek şimdi balıkçı kadınlar..
24.7.14

*


Leave a Reply

