Ne olacak şu CHP’nin hâli!

Standard

1

Ayrışarak değil, birleşerek çoğalmak!

nh_06042012a

©Nazmiye Halvaşi

“Kral çıplak” demek için “çocuk” olmak gerekmiyor.. Bir kesim iktidara, diğer kesim muhalefe çekilince, iki ayrı örgüt yapısı, iki ayrı kadın yapılanması, genç yapılanması.. Kendinden biri varsa göreve koşup, yoksa geri çekilmesi.. Bu bakış açısı ile bir dönem CHP baraj altında kaldı! Bunun bir daha olmayacağını kimse düşünmesin! Seçmen bizi izliyor ve gerektiğinde cezalandırıyor!

***

Sorumluluklarımız var.. Bugün özel bir gündü benim için.. Uzun zamandır üzerinde düşündüğüm ve tek tek görüşmeler yaptığım, yaşadığım kentteki siyasi hayatı etkileyecek önemli bir adımı attık..

2

Parti içerisinde uzun zamandır derinleşen ayrışma ve kutuplaşmayı ortadan kaldıracak, siyaseti tabana yayacak bir harekete öncülük etmek üzere yola çıktım.. İlk adım olarak da daha önce görev yapmış olan 7 eski ilçe başkanını hafta başından beri tek tek ziyaret edip düşüncelerimi paylaştım.. Herhangi bir görev beklentisi olmadan, birleştirici rol oynamak.. Böylesi bir BARIŞÇI adıma öyle çok gereksinimimiz vardı ki…

Bu görüşmeler sırasında konuştuğum her eski başkan, “böyle bir talebe nasıl hayır denir ki” diyerek söze başlayıp.. “Ama” larla devam edip.. Sonunda bu buluşmayı heyecanla karşıladılar..

Bu görüşmeler sürerken, dün ilçe yönetimindeki boşalma ve kayyum ataması da gerçekleşmişti..! Bir kesim gitmiş, başka bir kesim gelmişti.. Bir ay içinde de ilçe kongresine gidilecek..
Klasik yöntemlerle..
Delege listesini önlerine alacaklar “bizden”.. “Bizden değil”..
Biz ve bizden değiller kimdir?
Listeye bakana göre değişiyor.. Bu adına demokrasi denilen oyuna inanmak isterdim.. Kaç kişi gerçek düşüncesine göre oy kullanır bu tür seçimlerde? Bu ortamda bugün çağrı yaptığım eski 7 ilçe başkanından 5 i davete katıldı! Bir arkadaş “kayyum atanmış, bu hareket kayyuma karşı gibi algılanır, gelemedim” dedi.. Bir diğerinin henüz bir açıklaması olmadı.. Belki de ilçe kongresini alacak gücü kendilerinde/kendi taraflarında gördükleri içindi… Bilmiyorum.. Çünkü doğru atılan ve samimi olan bir hareketin açıklanamaz bir yanı da olamaz..! “Kral çıplak” demek için “çocuk” olmak gerekmiyor..

Toplantı ilk olması nedeniyle biraz şaşkın ama başarılı geçti.. Bu o kadar önemli bir adım ki Datça için! Daha doğrusu Datça’nın CHP tabanı için…. Daha sonra bazı arkadaşlarla ilçeye gittik ve bu süreci yeni atanan kayyumdaki arkadaşlara da anlattık.. Onların da, “toparlayıcılık” rolü üstlenmeleri gerektiğinin altını çizdik..
Yanıt olumluydu..
İcraatta da olumlu olmasını bütün kalbimle isterim..
Şu görüntünün ortadan kalkması şart bana göre. İlçe kongresi sonrası bir kesim iktidara, diğer kesim muhalefe çekilince, iki ayrı örgüt yapısı, iki ayrı kadın yapılanması, genç yapılanması.. Kendinden biri varsa göreve koşup, yoksa geri çekilmesi..

Bu dar siyaset bakış açısını benim anlamam mümkün değil! Bu bakış açısı ile bir dönem CHP baraj altında kaldı! Bunun bir daha olmayacağını kimse düşünmesin! Seçmen bizi izliyor ve gerektiğinde cezalandırıyor!

4

Bu düşüncelerimi açık yüreklilikle paylaşıyorum..
Yaptıklarımı da..
Tarihe not da düşmek gerekiyor!
Şeffaflık çok önemli!
Çok net biliyorum ki, AYRIŞARAK değil! Birleşerek ÇOĞALACAĞIZ!
Bunu kimse unutmasın…!
Kendi içinde barış için adım atamazsak, ülkede ve dünyada barışı nasıl savunacağız???
Aynı gün, aynı saatlerde ABD, IŞİT’i vurmuş..
Birileri besliyor, birileri vuruyor…
Dünya çıkarlar üzerine kurulan savaşlarda çocukları öldürüyor!
Doğaya karşı açtığımız savaşta da yenilmeye mahkumuz! Toprakla buluşamayan yağmur, kentlerin caddelerinden nehir olup akıyor..!
Biz her cephede savaş çığlıkları atıyoruz!
El değiştiren mevzilerde zafer çığlıkları..
Hangi zafer kutlanıyor???
Ne kadar acınacak haldeyiz..
Büyük düşünmek gerekiyor büyük…
Sevgiyle ve dostça kalın..
Pazar günü sandığa gidip sorumluluk almayı unutmayalım..
8.8.14

3

*

Leave a Reply

