Nazmiye Halvaşi kimdir?! (Tanımayanlarınız için)

Standard

Yaşamını, Partisine ve insanlığa adayan bir kadın!!

nazmiye_halvaşi

***

CHP’nin yetiştirdiği, örgütün tabanından gelen az sayıdaki kadın önderlerden biri Nazmiye Halvaşi.
Gençlik, Kadın Kolları’ndan sonra İlçe Başkan Yardımcılığı ve iki dönem Parti Meclisi (PM) Üyeliği yaptı. Kadınların kendi ayakları üzerinde durarak siyaset yapmaları gerektiğini savunuyor. CHP’nin 1996 Kadın Kolları Kurultayı’nda partideki erkek egemen güçlerin çıkardığı adaylara karşı “Bağımsız Kadın Hareketi” başlatıp bu hareketin gösterdiği Genel Başkan Adayı oldu. Amacı kurultay kürsüsünden onbinlerce partiliye KADINLARIN SİYASETTE ÖZGÜR BİREY olarak yer almasının önemini anlatmaktı.

Bu Kurultay’dan ikinci olarak çıksa da birçok genç kadına rol model oldu. 1998 CHP Kurultayı’nda listeyi delerek PM’ye giren yedi kişiden birisiydi. Bunu Türkiye siyasetinde yapan ilk kadın olarak tarihe geçti..

1999 seçimlerinde Ankara/Gölbaşı Belediye Başkanlığına aday gösterildi. CHP barajın altında kalırken; iç çekişmeler ve bölünmüşlük seçimi az bir oyla kaybetmesine neden oldu.
1999 CHP Kurultayı’nda tekrar PM Üyesi seçildi. Altan Öymen ile biten dönemden sonra bir daha görev almadı.
2001’de eşi Yalçın Halvaşi’yi kaybetti..
2002 de Nijerya’da recm cezasına çarptırılan Emine Lawal’ın cezasının affedilmesi ve Türkiye’de kadına karşı şiddete dikkat çekmek için “Asya’dan Avrupa’ya Emine Lawal için yaşam yürüyüşü” gerçekleştirdi. 20 gün süren yürüyüş ilk kez Ankara’dan İstanbul yönüne yürüdü.. Türkiye’de İlk kez bir kadın, bu çapta bir eylem yapıyordu.

Beş yıl yaşadığı İsveç’te gençlik yıllarında idolü olan Olof Palme’nin partisine S (Sosyaldemokrat İşçi Partisi) üye olup Belediye Meclisi Üyesi seçildi. 2006/2011 arasında İsveç-Datça arasında, 2011 den sonra da Datça’da yaşamaya başladı. 2013 yılında Datça Kent Konseyi Kadın Meclisini kurdu ve halen başkanlığını yürütmekte.

Ankara Yenimahalle Belediyesi’nden 2000 yılında emekli olan Halvaşi; ulusal ve yerel birçok gazetede köşe yazarlığı, Genel Yayın Yönetmenliği yaptı. 1998 yılında SÖZ KADININ adlı kitabı yayınlandı. Kadın ve çevre konusunda birçok STK da çalıştı, yazdı, aktivist olarak eylem yaptı, eylemlere destek verdi. Eşinin işi gereği yurdun çeşitli yerlerinde yaşadı. Bu dönemleri ülkeyi ve halkı tanıması için fırsat olarak değerlendirdi. Liseden sonra bırakmak zorunda kaldığı üniversiteyi 18 yıl sonra tekrar sınava girerek okudu. Hacettepe Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu’na giderken çocukları yaşındaki arkadaşları ile geçirdiği dönem, gençlerle iletişimini pekiştirdi.

Halvaşi’ye neden siyaset? diye sorduğumuzda, yanıtı çok açıktı..
– Ben bir kadınım ve farkettim ki hayatımda önüme çıkan engellerin bir tek nedeni vardı o da KADIN KİMLİĞİM! Önceleri nefret ettim kadın kimliğimden. Sonra barıştım.. Ya hakkıma razı olup susacaktım, ya da mücadele edecektim. Ben ikinci yolu seçtim. Bu mücadelenin anlamını ve değerini erkeklerin anlamasını bekleyemeyiz. Çünkü onlar bir tek gün bile kadın olarak yaşamadılar..! Bu nedenle siyaset yaşamımın içinde KADIN MÜCADELESİNİN ayrı bir yeri vardır ve hep olacaktır! İnsanların hayatında yol ayrımları vardır.. Ben bir kadınım ve anneyim.. Toplumun görünmeyen, yok sayılan diğer yarısından biri.. Görünür kılmak istedim.. Siyaseti kadınlar ve çocuklar için yapmaya başladım.. Ve gittikçe genişledi alan.. “Hayatı sadece kendi çocuklarımın geleceği için mi? Yoksa bütün çocukların geleceği için mi yaşamalıyım?” Sorusunu sordum ikinci çocuğumu, oğlumu ilkokula gönderirken.. Çok zamanlar çaldım onların hayatından.. Başka çocuklar için..

Çok zamanlar çaldım kendi hayatımdan.. Başka kadınlar için..
Ve uzun bir aradan sonra gelişmiş dünyayı da tanımış olmanın verdiği enerji ile yeniden harcamak istiyorum zamanlarımı.. Paylaşmak istiyorum, birikimlerimi..

One response »

  1. Önce şunu çok net ve samimi bir şekilde ifade etmek isterim ki Ne dini inancımı Ne Atatürk Sevgimi nede CHP bağlılığımı kimseye sorgulatmam.
    Ancak söz konusu vatan olunca ve CHP tek umudumuz olunca onu ancak ben sorgularım ve eleştiririm diye düşünüyorum.Kimseye laf söyletmem.
    önerilere gelince,naçizane sizin gibi donanımlı değerli bir insanla haddimi aşmadan paylaşmak,tartışmak çok büyük şans.iyi ki varsınız…
    -CHP öncelikle en küçük birimden başlayıp birlik beraberlik duygusunu oluşturmalıdır.-CHP sahada,mitingde,çarşıda,pazarda asla dedikodu siyaseti yapmamalıdır.-CHP kadınlara (geç kaldığını düşündüğüm) açık-kapalı ayrımından her üyesi bazında vaz gecmeli tüm üyelerine ve secim çalışması yapanlara bunu anlatmalıdır.(buna özellikle şahit olduğum hem antalya hem fethiyede gözlemlediğim türbanlılara broşür vb.vermeme,konuşmama,dışlama vb.davranışlardan dolayı yer veriyorum.)-CHP ADD ve CKD gibi derneklerden bursa talebinde bulunan ancak hiç birine güç yettirilemeyen gençlere sahip çıkmalıdır.-CHP her şeyden önce BİZ olgusunu geliştirmeli,kırsala inmeli,daha çok halkın içine karışmalı ama siyaset yapmadan,onları dinleyerek,anlayarak içerinde yer almalıdır.-CHP her seçimden sonra geç kaldığı çalışmalara hala başlamadı bunu organize etmelidir.-CHP kadınlara özellikle sizin gibi kadınlara mutlaka fırsat vermelidir.-CHP halka gittiğinde en çok yanlış yapılan şey onları dilemeden,kendi sesini duyurmaya çalışmak oluyor.halkı dinlemeli özellikle kırsalda halkın buna çok ihtiyacı var.-CHP özellikle Ülkemizin içinde bulunduğu bu çıkmazdan kurtulması için sen-ben kavgasını bırakıp elini ateşe atmalıdır.-CHP 6 ok ilkesinden asla uzaklaşmamalı,bunu her üyesine,defalarca anlatmalıdır.-CHP içinde oluşan çekişmeleri halletmeli-o köprüyü sağlayamayanları ayıklamalıdır.-CHP kendini halkın anlayacağı daha sade bir dille anlatmalıdır.-CHP’ye insanlar akp kazanmasın diye değil CHP kazansın diye oy vermelidir.-CHP ilçe binaları denetlenmeli oradaki çalışanların gelen halkla diyaloğu takip edilmelidir.-CHP sesini daha çok duyurmalıdır.-CHP özellikle CKD-ADD gibi STK ile dayanışma içinde olmalıdır.Bu derneklerde bile ocu-bucu olan insanlar taraflar oluşmalay başladı.-CHP herne olursa olsun ATATÜRK çizgisinden şaşmamalı ve (yeni) takma isimlerle anılmamalıdır.yeni CHP’yi tanımıyorum.ATATÜRK’ün köklü CHP sini tanıyorum sadece.
    -CHP’yi anlamak yada CHP’yi anlatmak …bütün mesel bu diyorum.
    affınıza sığınarak ….saygılarımla,

    Date: Fri, 5 Sep 2014 16:46:12 +0000
    To: ebruhanyeter48@hotmail.com

Leave a Reply

